tisdag 26 juli 2011

Nystart för Pappa Hansson



Ibland blir det inte som man tänkt sig. Efter en målmedveten viktminskning på 25 kilo under våren har jag nu tagit tillbaka cirka 10. Och här krävs en ny målbild och nya krafttag.

Denna blogg startade i slutet av 2010. Syftet var att skriva om mitt mål: att gå ned 25 kilo innan jag fyller 40. Det började bra. Jag gick med i xtravaganza - började blogga för dem istället - käkade soppor och rasade precis 25 kilo på tre månader. 'Belöningen' blev en resa till Mallorca i slutet av april.

Sedan blev det en turbulent försommar. Bland annat med nytt jobb, som kommunikatör inom landstinget Sörmland och som jag hoppar på den 8 augusti. Mat och motion hamnade inte längre in fokus. Den mentala träningen och näringen fick sig en törn och jag började sakta lägga på mig kilo för kilo. Och så semester på det.

Jag väger fortfarande flera kilo under 100 och skulle kunna vara nöjd med det, men har man varit nere under 85 så får man mersmak. Så nu tar jag ny tag.

Återigen tror jag att en blogg kan hjälpa till att nå målet – vid sidan om alla andra hjälpmedel. Kanske gör jag come back på xtravaganzablogg.se – där du kan läsa om den tidigare viktresan. Men tills vidare låter jag detta bli mitt forum.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar