tisdag 9 augusti 2011

Feriefetman ska bort

Igår började jag ett nytt jobb. Faktiskt mitt första fasta. Som jag sökt - och fått. Efter sju år som egenföretagare och ett otal år som vikarie, projektanställd mm så är jag nu landstingstjänsteman. Tänka sig, va!?

Nästan som att vara tillbaka i grundskolan. Då man fick lägga papper i bänken och inviga nya skrivböcker. Som kommunikatör handlar det mer om att skaffa inlogg på datorn och bekanta sig med lokalerna till att börja med. Verktygen kommer efterhand.

För barnen däremot började skola och dagis i går. De hade inga som helst problem att återvända efter ledigheten. Tvärtom. Molly sa knappt hej när vi lämnade på den tillfälliga avdelningen...

Efter sommaren har fokus på god energi och rörelseglädje varit som bortblåst och känner mig tvingad att köra en ny diet för att nå mitt mål. Strax innan påsk vägde jag 84,4 kg och nu har jag gått upp lite mer än 13 kilo. Allt är inte av godo så nu ska feriefetman bort - för gott.

Håll tummarna!

/Jacob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar