måndag 10 januari 2011

Dagens Lunch: grönsakssoppa

I dag börjar arbetet – i dubbel bemärkelse!

Första arbetsdagen för året och första dagen i resten av mitt smalare liv. Inledde dagen med den första i raden av soppor som de närmaste två månaderna ska bidra till att minska min kroppsvikt med minst 20 kilo.

Men det är rätt åt mig,  som jag har behandlat kroppen de senaste 30 åren.
Och det är inge synd om mig, med tanke på två veckors ledighet, julmat – och en födelsedag som var hur skön som helst; spa-bubbel, lunch och bio på tu man hand med min Anna. Och så fika med familj och vänner. Och då fyller jag ändå bara 39!

Med detta i ryggen är det ganska lätt – och samtidigt inte – att kasta sig in i ett nytt år med mindre mat och mer motion.

I år blir det också mer mental träning och mental näring.  2011 ska jag bli hög på livet! Göra saker som är roligt och utvecklande för själen – samtidigt som kroppen får sig en extreme make over!

I dag blev jag uppringd av Jenny som ansvarar för xtravaganzabloggen. De vill att jag börjar blogga för dem också/i stället. Och varför inte. Fler läsare och ökad press – det kan jag behöva =)

Men det kan innebära att denna bloggen modifieras en aning, och får ett lite annat innehåll. Hmmm, mode... kanske =)

Det lider mot lunch och för dagens andra soppa. Choklad eller kyckling. Vi får se!

/ / /

1 kommentar: