lördag 1 januari 2011

Varför får jag inte på mig mina blåjeans?



I min garderob ligger en hög med jeans. Med god vilja skulle jag säkert kunna ha dem, men i likhet med min son, h a t a r jag kläder som sitter åt.

Eftersom jag lever i tron att jag en dag ska kunna ha jeansen, så har jag sparat dem. Och när jag nu tagit beslutet att på allvar ändra min livsstil så är tron starkare än någonsin.

Om en vecka fyller jag 39; och under det kommande året ska jag ägna en del tid och kraft åt att förändra min livsstil. Jag har nämligen ingen lust att passera 40 som en överviktigt och trött tvåbarnsfar.

Minst 20 kilo ska bort de närmaste månaderna, samt ett antal centimeter runt midjan. Framför allt är min ambition att bli piggare, orka med och få mer energi över till familj och barn.

Det kommer säkert ta ett år – minst – att ändra på något som pågått så länge. Förhoppningsvis går det betydligt snabbare att komma i jeansen. =)

///


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar