söndag 2 januari 2011

Innan allting tar slut

INTE TJURIG | Sonen på Wall Street, New York, 2005
Egentligen finns det ingen anledning att vänta när man ska förändra sin livsstil. Man kan lika gärna ändra kost och träningsvanor "mit eins", som tysken skulle ha sagt. Det blir liksom inte ett lämpligare tillfälle i morgon.

Men jag tycker det är skönt att ha ett startdatum. På så sätt får jag lite framförhållning och kan passa på att njuta extra mycket av maten de dagar som återstår – innan jag går in i den två månader långa fasteperioden som mitt viktminskningsprogram handlar om.

Dessutom har det varit jul och nyår, vilket alltid innebär mer frossande än vanligt. Jag tycker ändå att jag lyckats hålla igen hyfsat, åtminstone om jag jämför med förr när man knappt hade några spärrar.
Nu ser jag fram emot födelsedagen, och fika med vänner. Innan det är dags att ta tjuren vid de berömda hornen!

///

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar